Mikael Agricola -seura Turun kirjamessuilla

sunnuntaina 25. syyskuuta, 2016

Turun Mikael Agricola -seura osallistuu Turun kirjamessuille 30.9.-2.10.2016. Osastomme, jossa ovat mukana myös Kuolemajärvisäätiö ja Suomen Kielen Seura, sijaitsee A-hallissa paikalla numero 20. Tervetuloa piipahtamaan osastolle!

Messuohjelmassa seura on mukana seuraavasti:

LAUANTAI 1.10.
YLEISÖSEMINAARI: Hedelmästä puu tunnetaan – Miten reformaatio muutti tavallisen suomalaisen elämää? lauantai, 1.10., klo 10.15–12.45 Jukola-ohjelmatila, 2. krs Mikael Agricola -seura Alustuksissa pohditaan reformaation vaikutuksia tavallisen suomalaisen elämään. Yleisöllä mahdollisuus kysymyksiin ja kommentteihin.
Apulaisprofessori Kirsi Salonen, tutkijatohtori Meri Heinonen, ainejohtaja Jorma Hannikainen, yliopisto-opettaja Tanja Toropainen ja professori Jyrki Knuutila. Juontajana professori Kaisa Häkkinen ja maisteri Mikael Agricola (Niilo Rantala), joka myös lausuu runojaan.

Katso lisää reformaatio-aiheisesta ohjelmasta messuilla täältä: Turun Mikael

**

Uusi Agricola – talent-kilpailu yläkoululaisille, jossa haussa on ”Turun uusi Agricola”. Kilpailussa on eri kategorioita:
esiintyvä Agricola, kirjoittava Agricola, Agricola-tietäjä jne.
Kilpailu käynnistyy Turun kirjamessuilla la 1.10.16. ja voittajat palkitaan Agricola-viikolla pe 7.4.17.
Lisätietoja kilpailusta voi kysellä:
Paula Gestranius, paula.gestranius@turku.fi (Sivistystoimiala, Turun kaupunki)
Ossi Tuusvuori, ossi.tuusvuori@utu.fi