Agricola mukana KIRJAHYRRÄssä Naantalissa 20.-23.5.15

tiistaina 5. toukokuuta, 2015

Naantalissa järjestetään 20.-23.5.2015 lastenkirjallisuuden festivaali KIRJAHYRRÄ. Ainutlaatuinen festivaali kerää yhteen lastenkirjallisuuden tekijöitä, kirjailijoita, kustantajia, tutkijoita ja lukijoita, lapsista aikuisiin kaikkialta Suomesta ja vähän kauempaakin.

Festivaalin sisältönä ovat lapsille suunnatut tarinankerronnan työpajat, kirjailijoiden ja lukijoiden tapaamiset sekä luku- ja keskustelutilaisuudet, joissa esitellään sekä vanhaa että uudempaa lastenkirjallisuutta.  Askartelu- ja kuvituspajat, teatteri-, elokuva- ja musiikkiesitykset kuuluvat niin ikään festivaalin ohjelmistoon.

Festivaali on suunnattu kaikenikäisille ja -kokoisille. Tapahtumassa vierailevat lapset ja nuoret tutustuvat kirjallisuuteen tarinoita tekemällä ja niihin eläytyen. Aikuisille tapahtuma antaa mahdollisuuden saada tietoa ja käydä lasten- ja nuortenkirjallisuuden tekijöiden sekä alan asiantuntijoiden ja tutkijoiden kanssa keskusteluja lastenkulttuuria lähellä olevista aiheista.

Naantalin kahvilat, kadut, kirjasto, konserttisalit, koulut, museot, näyttelytilat ja urheiluhalli ovat festivaalin tapahtumapaikkoja.  Festivaalin järjestelyissä ovat mukana Naantalin kaupungin ohella mittava joukko kustantajia ja kirja-alan toimijoita ja järjestöjä, korkeakouluja sekä elinkeinoelämän tahoja eri puolilta Suomea – näiden joukossa myös Mikael Agricola -seura.

Torstaina 21.5. festivaalin avajaisissa voi tavata myös Mikael Agricolan. Mikael laulelee ja jutustelee lapsille klo 8.45-12 Luomisen Talon (Seurakuntakeskus, Piispantie 2) historian huoneessa.

Kirjahyrrän ohjelma löytyy täältä.