Agricolan päivän tilaisuus Turussa: Maarian kirkko Agricolan aikaan

maanantaina 23. maaliskuuta, 2015

Agricolan päivänä torstaina 9.4.15 klo 14 voi tutustua turkulaiseen Maarian kirkkoon sellaisena kuin se oli Mikael Agricolan aikaan. Maarian kirkossa (Maunu Tavastin katu 2) pidettävän tilaisuuden järjestävät Maarian seurakunta ja Mikael Agricola -seura.

Professori Markus Hiekkanen kertoo kirkon historiasta aiheenaan ”Eletään vuotta 1549: Mikael Agricola ja juuri sata vuotta täyttänyt Maarian kirkko”. Professori Jyrki Knuutila jatkaa avaamalla näkymiä Agricolan ajan kirkolliseen elämään aiheenaan ”Maarian kirkkotilan käyttö Mikael Agricolan kirkkokäsikirjan (1549) mukaan”. Tilaisuuden musiikista vastaavat Maarian seurakunnan muusikot. Tilaisuuden päätteeksi yleisöllä on mahdollisuus nauttia kahvista ja keskustella edellä kuullusta. Tervetuloa!