Mikael Agricolan päivä 9.4.2013

perjantaina 5. huhtikuuta, 2013

Mikael Agricolan päivän ohjelmaa Turussa  9.4.2013

Perinteinen Agricolan päivän seppeleenlaskutilaisuus Mikael Agricolan patsaalla tiistaina 9. huhtikuuta 2013 klo 11. Tilaisuudessa seppeleen laskevat Turun tuomiokirkkoseurakunnan ja Mikael Agricola -seuran edustajat. Puheen pitää pastori Pete Hokkanen.

Maarian seurakunnan ”Agricolan päivä” -tilaisuus Maarian pappilan tallissa (Sorolaisenkatu 4) klo 18-

Mika Ketola: tilaisuuden avaus

Profesori Kaisa Häkkinen: ”Mikael Agricola – ensimmäinen turkulainen runoilija”

Pastori Mikko Laurén: puheenvuoro

Kakkukahvitarjoilu

Siirtyminen viereiseen Maarian kirkkoon, jossa Anita ja Pertti Pussisen draamallinen opastus ”Hyvät vai pahat kuvat?”

Tilaisuuden järjestää Maarian srk / Evankelioimistyön tukitiimi.

Kaisa Häkkinen julkaisi 2012 teoksen ”Mikael Agricolan runokirja”, johon hän on koonnut kaikki Agricolan omakätisesti kirjoittamat (esipuhe)runot hänen eri teoksistaan. Toisena osastona kirjassa ovat muunkielisistä lähteistä käännetyt tai mukaillut runot. Lisäksi kirjassa on laaja johdantoartikkeli, jossa Häkkinen on tarkastellut erityisesti Agricolan omien runojen kieltä siitä näkökulmasta, mitä runot kertovat Agricolan omasta suomen kielen taidosta.

Molempiin tilaisuuksiin on vapaa pääsy. Lämpimästi tervetuloa!