Martin Lutherin jälkeläisen Christian Priesmeierin vierailu Turussa 20. toukokuuta

keskiviikkona 8. helmikuuta, 2017

Tapaa Martin Lutherin ”poika”

Turun Katedraalikoulun Agricola-sali
Vanha Suurtori
la 20.5.2017 klo 15.00-17.00
Vapaa pääsy

Kuninkaantien muusikot (www.kuninkaantienmuusikot.fi) ja Mikael Agricola -seura järjestävät Turun Katedraalikoulun Agricola-salissa 20. toukokuuta klo 15.00 tilaisuuden, jossa reformaattori Martin Lutherin ”poika”, Christian Priesmeier, tulee kertomaan Lutherin suvulleen jättämästä ainutlaatuisesta perinnöstä. Priesmeier on Lutherin jälkeläinen alenevassa 14. polvessa, ja hän vierailee Suomessa nyt ensimmäisen kerran. Tilaisuuteen on vapaa pääsy.

Christian Priesmeierin vierailu ja yleisötilaisuus järjestetään Turun historiallisessa Katedraalikoulussa, jonka rehtorina toimi aikanaan Martin Lutherin oppilas, suomen kirjakielen isä, Mikael Agricola. Katedraalikoululta on mahdollisuus siirtyä kello 18.00 tuomiokirkkoon kuulemaan Kuninkaantien muusikoiden esittämää Johann Walterin Matteus-passiota. Johann Walter oli reformaattori Martin Lutherin seuraaja ja läheinen työtoveri. Tilaisuuteen on vapaa pääsy.