RETKI MIKAEL AGRICOLAN JALANJÄLJILLE 29.8.

maanantaina 10. elokuuta, 2009

Opastettu ohjelmallinen bussimatka saaristokaupunki Naantalissa 29. elokuuta 2009

Mikael Agricola seura järjestää opastetun ja ohjelmallisen matkan Saaristokaupunki Naantaliin, jossa tutustutaan asiantuntijoiden opastuksella Agricolan jalanjäljillä Rymättylän sekä Merimaskun kirkkoihin ja Naantalin luostarikirkkoon.  Ohjelmassa on myös opastettu kierros Naantalin vanhassa kaupungissa ja päivän päätteeksi nautitaan kirkkokonsertista luostarikirkossa.

Bussi starttaa klo 11 Turun ortodoksisen kirkon edustalta. Vastuullisena matkanjärjestäjänä on MatkaHermes, ja matkan hinta on 70 €, Mikael Agricola -seuran jäsenille 65€. Hinta sisältää bussimatkan, ohjelman opastuksineen ja esitelmineen sekä pitopöydästä nautittavan runsaan lounaan Pohjankulman tuvassa ( www.pohjankulma.fi )Rymättylässä.

Oppaina ja asiantuntijoina matkalla toimivat alansa johtavat suomalaisasiantuntijat professori Kaisa Häkkinen, professori Markus Hiekkanen sekä dosentti Jyrki Knuutila. Kirkkokonsertissa kuullaan Viipurissa 27.kesäkuuta 2009 Mikael Agricolan muistomerkin paljastusjuhlallisuuksien yhteydessä pidetyn konsertin ohjelmistoa, ja siinä esiintyvät Jouni Kuorikoski (baritoni) ja Kari Vuola (urut). Konserttiin, joka on avoinna myös yleisölle, on vapaaehtoinen ohjelmamaksu.

Lisätietoa matkasta, konserttiohjelmasta, Viipurin muistomerkin paljastuksesta sekä Mikael Agricolasta ja seuran toiminnasta on näillä sivuilla.  Sitovat ilmoittautumiset MatkaHermekselle (matkahermes@hotmail.com , puh. 02 250 5520, Raimo Kesonen gsm.  0400 664 294) maanantaihin 24.8. klo 12 mennessä.  Varataan oikeus ohjelmamuutoksiin.

Tiedustelut: MatkaHermes tai Ossi Tuusvuori, ossi.tuusvuori@utu.fi, gsm. 040- 7608280 tai info@mikaelagricolaseura.fi

TARKEMMAN MATKAOHJELMAN LÖYDÄT TÄÄLTÄ –  Matkaohjelma

Naantalin kirkossa pidettävän konsertin ohjelman löydät täältä – Konserttiohjelma

Jyrki Knuutilan kirjoitti Agricolan juhlavuoden raporttiin artikkelin Mikael Agricolan pitäjistä, joihin myös Naantali ja Rymättylä kuuluvat.  Raportin löydät täältä (s. 75-77)  –  Artikkeli