Kohti Reformaation merkkivuotta 2017 – avoin infotilaisuus Turussa 26.5.15

tiistaina 5. toukokuuta, 2015

Turun pääkirjaston studiossa (Linnankatu 2) järjestetään tiistaina 26.5. klo 15.30 kaikille avoin infotilaisuus vuonna 2017 vietettävästä Reformaation merkkivuodesta.

Vuoden 2017 lähestyessä eri puolilla maailmaa valmistaudutaan viettämään Reformaation merkkivuotta. Suomessa katseet kääntyvät silloin Turkuun, johon reformaation ajatukset aikanaan ensimmäisenä rantautuivat ja josta ne myöhemmin levisivät muualle Suomeen.

Mikä ihmeen reformaatio? Miksi sitä pitää muistaa? Saako reformaatiota juhlia? Miten Saksassa 500 vuotta sitten tapahtuneet asiat liittyvät meidän elämäämme tämän päivän Suomessa?

Tervetuloa mukaan kommentoimaan, keskustelemaan, ideoimaan ja suunnittelemaan yhdessä Reformaation merkkivuotta Turussa!

Mukana Kirkkohallituksen Armoa 2017! -hankkeen projektisihteeri Timo-Matti Haapiainen ja Reformaation merkkivuosi Turussa -hankkeen projektikoordinaattori Katariina Ylikännö.

Jos sinulla on kysymyksiä, ajatuksia tai ideoita merkkivuoteen liittyen, ota rohkeasti yhteyttä:

Projektikoordinaattori Katariina Ylikännö, Turun kaupunki ja Turun ja Kaarinan seurakuntayhtymä, s-posti: katariina.ylikanno[at]evl.fi