Mikael Agricola -seuran kevätkokous 9.4.

maanantaina 15. helmikuuta, 2010

Mikael Agricola -seuran kevätkokous pidetään Agricolan päivänä 9.4. klo 16 Porthan-salissa, Maaherranmakasiinissa (Henrikinkatu 10). Kokouksen jälkeen professori Kaisa Häkkinen ja tutkija Nobufumi Inaba pitävät esitelmän aiheesta ”Mikael Agricolan teosten uudet muodot”. Häkkinen ja Inaba kertovat ja
näyttävät, miten nykyaikainen tietotekniikka palvelee uutta Agricola-tutkimusta ja  -harrastusta. Tilaisuudessa julkistetaan myös Mikael Agricolan Psalttarin (1551) uusi, helposti luettava laitos, jonka on toimittanut Kaisa Häkkinen.

Tuomiokirkon kupeessa seisovan Agricolan patsaan juurelle lasketaan perinteisesti juhlamenoin seppele klo 17.45. Tämän jälkeen kokoonnutaan Agricolan päivän vesperiin Agricola-kappelissa. Tilaisuus päättyy kahvitilaisuuteen Tuomikirkon sakastissa. Tervetuloa!