Mikael Agricola -seura Turun kirjamessuilla 2.-4.10.2015

sunnuntaina 27. syyskuuta, 2015

Mikael Agricola -seura osallistuu perinteiseen tapaan Turun kirjamessuille 2.-4.10.2015. Seura jakaa  messuosastonsa B/7 tänä vuonna Suomen Kielen Seuran ja Kuolemajärvi-säätiön kanssa. Lisäksi seuran matkanjärjestäjänä toimiva MatkaHermes esittelee osastolla seuran tulevia matkoja.

Osastolla on myynnissä suomen kieleen ja Agricolaan liittyvää kirjallisuutta. Yksi myytävistä kirjoista on ministeri Jaakko Nummisen uusi muistelmateos ”Kirkko keskellä yhteiskuntaa – Turun kirkolliskokouksista Armenian patriarkaattiin”.   Osastolla on esillä myös Agricolan ajan kasveja Turun yliopiston luonnontieteellisestä puutarhasta.  Osastolla vieraileva saa tietoa myös seuran tulevasta ohjelmasta, muun muassa marraskuisesta retkestä Salon seudun keskiaikaisiin kirkkoihin sekä keväisestä matkasta Saksaan Lutherin ja Agricolan jalanjäljille. Osastolla voi tavata itse Agricolan ja hänet voi saada mukaan vaikka yhteiseen selfie-kuvaan!

Mikael Agricola -seura on mukana seuraavissa ohjelmaosioissa, joihin niin seuran jäsenet kuin muut kiinnostuneet ovat lämpimästi tervetulleita:

Sunnuntai 4.10. klo 12.15 – 12.40, Runohuone Auditorio 2

AGRICOLAN RUNOT, KASVIT JA LINNUT

Keskustelijoina professori Kaisa Häkkinen ja dosentti Terttu Lempiäinen Turun yliopistosta.

Mukana myös Mikael Agricola, jonka kanssa voit ottaa selfien ohjelman jälkeen.

Kustantaja: Mikael Agricola -seura

Sunnuntai 4.10. klo 16.10 – 16.40, Onerva 2. krs

KIRKKO KESKELLÄ YHTEISKUNTAA

Keskustelijoina ministeri Jaakko Numminen, emeritus arkkipiispat John Vikström ja Jukka Paarma sekä kirkkoherra Ville Niittynen.

Ministeri Jaakko Nummisen muistelmateoksen ”Kirkko keskellä yhteiskuntaa – Turun kirkolliskokouksista Armenian patriarkaattiin” (Kirjapaja 2015) teemaan liittyen keskustelevat Jaakko Numminen sekä emeritus arkkipiispat John Vikström ja Jukka Paarma aiheesta, joka on erityisen ajankohtainen nykyajassa – niin Suomessa kuin muuallakin maailmassa. Keskustelua johdattelee kirkkoherra Ville Nittynen Kaarinan seurakunnasta.

Kustantaja: Mikael Agricola -seura ja Kirjapaja